מובילי חינוך מייקרי
13 באוקטובר, 2021
מכללת בית ברל

השתלמות מוכרת

תכנית לימודי תעודה מטעם מרכז קשת – המרכז להתפתחות מקצועית, ליזמות ולחדשנות במכללת בית ברל. ​מטרת התכנית להכשיר אנשי חינוך המעוניינים להוביל את תחום המייקינג בבתי הספר, ולצייד אותם בכלים הפדגוגיים והמקצועיים להקים ולנהל מייקרספייס בבית הספר.

בקצרה

13 באוקטובר, 2021
משולב פרונטלי ואונליין
kerenh@beitberl.ac.il

קהל היעד

המידע אינו זמין כעת

פרטים נוספים

התכנית בהיקף של 60 שעות וכוללת:
למידה היברידית - מחצית מהמפגשים מתקיימים באופן פיסי ושאר המפגשים במתכונת מקוונת.
המפגשים הפיסיים יתקיימו בסדנה במכללה האקדמית בית ברל, וחלקם יתקיימו כ"סדנה פתוחה" בה הסטודנטים ישבצו את עצמם למפגשים בתאריכים שיבחרו.
יתקיימו מספר ביקורים במייקרספייסים שונים ברחבי הארץ במטרה להחשף למגוון אופני פעולה של מייקינג בחינוך. על כל סטודנט להשתבץ לשני סיורים.
אירוע סיכום מיוחד (האקתון) - אירוע יזמות מרתוני, רב עוצמתי סביב אתגר האורך כ-6 שעות אקדמיות ומקיף את כל החומר הנלמד.

ימים ושעות לימוד:
המפגשים יתקיימו בימי רביעי בשעות 16:00-19:00
פתיחת הלימודים: אוקטובר 2021.
סיום הלימודים: פברואר  2022.

התכנית מבוססת על למידה באמצעות עשייה, ומשלבת ידע תאורטי בנושא פדגוגיה מייקרית עם פרקטיקות מייקריות ויישום של מייקינג במסגרת תכנית לימודים.
פדגוגיה מייקרית - מהי פדגוגיה מייקרית ובמה היא שונה מפדגוגיות אחרות? מה הקשר ללמידה מבוססת פרוייקטים (PBL), מיומנויות המאה ה-21, התמודדות עם קושי תסכול וכשלון. אלו דרכים שונות ללמידה מאפשרת הלמידה המייקרית? מה תפקיד המורה בפעילות מייקרית? ואיך עובדים עם החשש מהמפגש עם הטכנולוגיה.
פרקטיקות מייקריות -  היכרות והתנסות בטכנולוגיות שונות, מגוון כלים וחומרים, החל מ "לואו טק" (בנייה בחומרים בשימוש חוזר) ועד "היי טק" (מידול והדפסת תלת מימד, חיתוך בלייזר, מנועים, אלקטרוניקה ותכנות), הכשרת כלים, ולמידת כללי בטיחות.
למידה מייקרית בבית הספר - יישום של מייקינג במסגרת תכנית הלימודים - סדירויות (איך מתנהל שיעור מייקרי). תכנון לימודים והערכה בסביבה מייקרית - כיצד ניתן לשלב מייקינג בהוראה של דיסציפלינות שונות וכיצד ניתן להעריך פעילות מייקרית? איך הופכים את המייקינג לכלי בארגז הכלים של כל מורה בבית הספר, כיצד מייקינג משרת את תכנית הלימודים, ואיך מייצרים סקרנות ומוטיבציה אצל לומדים בדרך אל לומד עצמאי.
מתן כלים להקמת מייקרספייס - השלבים בתהליך, עיצוב מרחב, בחירת טכנולוגיות, כלים להגדרת פדגוגיה, והובלת תהליך שינוי בית ספרי.

פרטי השתלמות

פיסג״ה:
מספר השתלמות: